تناسب اندام

پاورباند چیست ؟

پاورباند چیست؟

کش پاور باند نوعی کش بدنسازی میباشد که از لاستیک مقاوم تهیه شده و طول آن 2 تا 3 متر میباشد.که دو طرف آن بسته است.

کش پاورباند یک وسیله کامل برای تمرینات عضلانی می باشد و تمرینات متنوعی می توان با آن انجام داد،همچنین وسیله عالی برای ورزش کراسفیت میباشد.

انواع کش پاورباند :

این نوع کش در مقاوتهای مختلفی وجود دارد، از مقاومت ضعیف تا مقاومت خیلی قوی که بشرح ذیل میباشد:

4.5 میل رنگ زرد

13 میل رنگ قرمز

22 میل رنگ مشکی

32 میل رنگ بنفش

64 میل رنگ آبی

83 میل رنگ نارنجی

102 میل رنگ طوسی

با کش پاورباند چه حرکات ورزشی می توان انجام داد:

حرکت اسکوات پا:

یکی ازحرکات ورزشی که با کش پاورباند می توان انجام داد اسکوات پا میباشد به این صورت که کش را در زیر پای خود قرار می دهید و سمت دیگر آن را با دست روی شانه ی خود نگه می دارید و کاملا” صاف می ایستید سپس باسن خود را رو به عقب نگه میدارید وبه آرامی می نشینید و حرکت اسکوات را انجام می هید .

این را در نظر داشته باشید که هرچقدر مقاومت کش پاورباند ضعیف تر باشد می توانید حرکات بیشتری انجام دهید و هرچقدر مقاومت کش پاورباند قوی تر باشد فشار بیشتری به عضلات وارد می شود.

 

حرکت جلو بازو:

حرکت دوم جلو بازو تک دست و جفت دست می باشد ، این حرکت به تقویت عضلات جلو بازو و پشت بازو کمک بسیاری می کند.

میتوانید یک طرف کش پاورباند را در زیر پاهای خود قرار دهید سپس طرف دیگر کش پاورباند را با دست خود بگیرید و حرکت سیم کش را انجام دهید .این حرکت باید به صورتی باشد که کاملا” فشار را روی عضلات دست احساس کنید

 

 

حرکت قفسه سینه فلای:

حرکت سوم فلای می باشد که با کش های پاورباند به راحتی می توان در هر مکانی حتی خانه این حرکت را انجام داد، که این حرکت یکی ز بهترین حرکت ها برای تقویت عضلات سینه میباشد.

به این صورت که کش پاورباند را از پشت کمر رد کرده و کاملا” صاف بایستید و سپس دو طرف کش را با دستهای خود گرفته آرنج را مقداری خم کنید و سپس دستهای خود را به هم نزدیک کرده و در آخر مقداری مکث کرده و مجدد به حالت قبلی برگردید.

 

حرکت نشر از مقابل:

نشر از مقابل میباشد که این حرکت برای تقویت عضلات سرشانه کاربرد دارد.حرکت نشر به این صورت می باشد که دو طرف کش پاورباند را دردو دست خود روبروی سرشانه نگه دارید و کاملا” صاف بایستید سپس کش پاورباند را به سمت بیرون بکشید تا زمانیکه عضلات سرشانه منقبض شود،در انتها مقداری مکث کرده و سپس به حالت اول برگردید.

 

حرکت شنا سوئدی:

حرکت دیگری که می توان با کش پاورباند انجام داد حرکت شنا سوئدی می باشد ، ابتدا کش پاورباند را از قسمت کمر رد کرده و دو طرف آن را با ذست خود نگه دارید سپس روی زمین دراز بکشید سپس دست ها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید به طوری که بدن کاملا” صاف باشد به صورتی که به زمین نزدیک شوید و اجازه دهید قفسه سینه به زمین نزدیک شود سپس آرام با کف دست به زمین فشار بیاورید به بالا حرکت کنید ،این حرکت همراه با کش پاورباند باعث می شود فشار بیشتری روی عضلات سینه ، بازو وشانه وارد بشه.

 

برای انجام حرکات بدنسازی چه مقاومتی از پاورباند را باید تهیه کرد؟

برای انجام تمرینات ورزشی باید با توجه به سطحی که هستید کش مورد نیاز خود را انتخاب کنید . اگر در سطح مبتدی هستید مقاومت خیلی پایین و اگر در سطح متوسط هستید مقاومت متوسط و اگر در سطح حرفه ای هستید مقاومت قوی را انتخاب کنید.

همیشه این را در نظر بگیرید برای اینکه مقاومت بهتری را بتوانید انتخاب کنید از کارشناسان متخصص این رشته مشاوره بگیرید.

 

فواید ورزش با پاورباند:

از مزایای تمرین با کش پاور باند می توان به تمرینات جلوبازو، پشت بازو، پرس شانه، پرس سینه، اسکات پا اشاره نمود.

از پاورباند برای فعالیتهای بدنسازی ،ورزش کراسفیت و حرکات توانبخشی می توان استفاده نمود.

استفاده از کش پاورباند باعث افزایش عضلات ،چربی سوزی ، افزایش تعادل می شود، همچنین می توان حرکات قدرتی و استقامتی   و انفجاری را نیز با این کش انجام داد.

با استفاده از پاورباند بدونه استفاده از وزنه می توان ورزشهای قدرتی را به راحتی انجام داد همچنین جایگزین مناسبی برای دستگاه های بدنسازی می باشد.

از مزایای دیگر این کش کم هزینه بودن و قابل حمل بودن آن است .

گروه مهندسی ورزشی نامی  در تلاش است که محصولاتی با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به شما دوستداران ورزش ارائه نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *